Ontola > Zeměpis > diskuze
| Nahlásit

Jaka je treti nejdelsi reka v ceske republice?

Témata: zeměpis

21 reakcí

 Ina
| Nahlásit
Ohře 291[3] 5 614 Labe Litoměřice
| Nahlásit
vltava
 Ina
| Nahlásit
Otázka byla na třetí nejdelší řeku.
| Nahlásit
aha,omlouvam se
| Nahlásit
Ino dekuji ti a otazka byla na 3 nejdelsi reku jeste jednou dekuji.
| Nahlásit
jiri MORAVA
| Nahlásit
OHŘE
| Nahlásit
1. Vltava 433 km
2. Labe 370 km
3. Dyje 306 km
4. Ohře km
5. Morava 246 km
Tak je to podle mne. Že by bylo jinak? Zdravím Leda
| Nahlásit
Pardon Ohři se mi ztratily km je to Ohře 256 km o 10 více než Morava teda o fous! Leda
| Nahlásit
Ale.... jak se tak na to dívám, tak ta Dyje má uvedenu celkovou délku a ta je z velké části v Rakousku. Pokud bych počítal jenom délku jejího toku na našem území, tak klesne za Ohři a Ohře bude třetí.......
 Ina
| Nahlásit
Dík Gandalfe, trvám si na tom třetím místě.
| Nahlásit
Nemohu souhlasit, ač o nic nejde, ale za pramen Dyje se považuje Moravská Dyje a je pravda, že na část toku opouští naše území, ale údaje jsem hledala v různých tabulkách, kde dokonce je uvedeno že je tím myšleno jen na úzení ČR... a nemohu si pomoct. Dyje je tam třetí a Ohře čtvrté.
Mám tyto zdroje informací:
Co je co.... Dyje 287... Ohře 247km.... Encyklopedie r. 1983.
Atlas ČR ...Dyje 306 km...Ohře 256km ...tab. z atlasu rok 2003
Atlas ČR ...Dyje 285km... Ohře 256km...tab z atl.2005/ zde je uvedeno vyloženě délka toku v ČR
Geograf tab...Dyje 306km...Ohře 291km toho je uvedeno: Uvedeny jsou délky toků na území ČR...Geogr. tabulky rok 2004
Všude teda je Dyje 3., ač počty km se různí, ale tabulky zvláště jde - li o to, že je vydal Kartografický ústav by se plést neměly.
A já bych se mohla splést jedině v opisování. Navrhuji uspořádat expedici " Jak dlouhá je Dyje a Ohře " . Což? Vždyť Amazonku taky pořád přeměřují.
Nicméně: Promiň Ino a Gandalfe, ale trvám na tom, že Dyje je 3. a Ohře 4. :))))) Leda
 Ina
| Nahlásit
http://www.zemepis.com/srcr.php Já nevím, Ledo, ale tady má Dyje 287.
http://www.dodogo.webz.cz/reky.htm a tady je Ohře taky třetí.
Tak nevím, mně osobně to je jedno, ale aby odpověď byla správná.
| Nahlásit
Ten druhý odkaz je zmatený, tam na obrázcích chybí Labe a v tabulce je třetí Morava a Ohře 5. a Dyje 6., ale to jsou délky celých toků je tam i Odra.... A jinak Ohře přece nepramení u nás ale v Bavorsku a od pramene k nádrži Skalka a ta je na hranicích s Německem je to 65 km.
Tak já nevím, ... ale ten druhý odkaz není dobrý zdroj. Co se týká toho prvního odkazu jeho stránky dobře znám, ale já více věřím Kartografickým údajúm. Ještě se mrknu na některé údaje vodohospodářů. Třeba Povodí Ohře a Dyje, to by mělo být taky bez chyb. Jinak je mi to taky celkem jedno, ale jak vidíš, zdroje nás matou . A pak věř internetu. Já teda hledala v knihách , tak pak věř knihám, že jo? Ale my jsme holky šikovný my na to dojdem a pak to tady napíšem, OK?!!! m Leda
| Nahlásit
http://www.poh.cz/uvod/Ohrevhistorii.htm
| Nahlásit
Tak tam je věta: Ohře pramení v Bavorsku pod horou Schneeberg a vlévá se do Labe v Litoměřicích. Celková délka na našem území je 256 km při ploše povodí 5 614 km2
| Nahlásit
Jdeme na Dyji... to bylo z povodí Ohře, to musí být dobře!!! Leda
| Nahlásit
Dyje (německy Thaya) je řeka v Rakousku (Dolní Rakousy) a Moravská Dyje v České republice (Jihomoravský kraj). Délka toku činí 235,4 km, včetně Moravské Dyje 306 km. Rozloha povodí je 13 419 km?
Takže asi takto jsem to vypátrala, že je rozdíl, pokud se vezme Dyje až od soutoku obou tedy Moravské Dyje a Rakouské Dyje. Je - li to pojato takto, pak na našem území teče jen 209 km, ale když bychom k tomu přičetli tu zdrojnici, tedy Moravskou Dyji, tak ta po hranice měří 56 km, to tedy znamená, že na našem území teče Dyje/Mor. Dyje pramen po hranice s Rakouskem + Dyje už po soutoku s Rak. Dyjí, ale měřeno až od našich hranic/tak to bude 209+56=265 km. Celkový tok je 306 km tedy u nás i Rakousku a to znamená, že v Rakousku teče ty zbývající km. Závěr je tedy podle toho jak to vezmeme, Budem- li brát Dýji od soutoku obou a to jen tu co teče na našem území, pak na našem území by byla delší Ohře, pokud ovšem vezmeme řeku Dyji od pramene , vynecháme to, co teče v Rakousku, a pak znovu měříme jak vstoupí na naše území,tak je delší Dyje.
Ino, já jsem věděla že na to dojdeme ! Tak to berme tak, že na 3. místě je na střídačku Ohře a Dyje a každý ať to vezme jak chce.
Ale já bych ti chtěla udělast radost, kterou bys ty chtěla mít delší? Ohři nebo Dyji? :)))) Potvrdilo se že když je tak, může být i jinak ale taky může být i tak jak bylo původně. Tedy podobně jako to slibuji co jsem slíbil a odvolávám co jsme odvolal a protože teď už jsem to zašmodrchala tak, že se v tom nikdo nevyzná, vyhlaš sama 3. nejdelší řeku... ahojky Leda
 Ina
| Nahlásit
Ledo, dík, jsi dobrá, vypátrala jsi dost zajímavostí. Jak už jsem řekla, mně je to jedno, která je třetí, jen jsem chtěla aby 80303 dostal správnou odpověď. Ale úplně nejlepší na tom je to společné pátrání. To dávám na místo první!!!!!!!!
| Nahlásit
Správná odpověď je podle toho jak to chce.... viz výše vysvětklení.
I mne naše vzájemné hledání potěšilo!Radost je oboustranná! Leda
| Nahlásit
Já vím, že to není o třetí nejdelší řece, ale je to taky zajímavé... dnes jsem viděla reportáž, že pramen Vltavy není tam, kam chodí turisté se k němu dívat, ale je jinde, v místech turisticky těžko přístupných, .... ale jinde. Nicméně na délce to prý mnoho nezmění a mapy se taky měnit nebudou. Budu se snažit o tom najít víc. Píšu to sem jen proto, že mnohé není tak jak se domníváme a mnohé se mění... a my se pořád učíme, a nesmíme v tom ustat...je tak? Leda
 Anonym
Odpovídat lze i bez registrace. Dodržujte pravidla Ontoly
Vložit: Obrázek