Ontola > Ostatní > diskuze
| Nahlásit

Newíte někdo odpovědi na 23.bleskovku???

Které z následujících výroků o Španělsku jsou pravdivé?

Nejvyšším vrcholem Španělska je Pico de Aneto – nejvyšší hora v Pyrenejích.

Vuelta je spolu s Tour de France a Giro d´Italia nejvýznamnějším evropským cyklistickým závodem.

Španělsko je jedním ze zakládajících členů Evropského společenství.

Od konce 2. světové války je Španělsko demokratickou zemí.


Které z následujících výroků o Barceloně jsou pravdivé?

V roce 1492 odtud vyplul Kryštof Kolumbus na svou cestu do Indie.

Dvakrát se zde konaly olympijské hry.

Jedná se o metropoli Katalánska.

Působil zde architekt Antoni Gaudí, jehož životním dílem je chrám Sagrada Familia.


Které ostrovy (souostroví) patří Španělsku?

Ibiza

Madeira

Tenerife

Azory


Vyberte variantu, kde je město správně přiřazeno k regionu, ve kterém leží:

Vigo – Galicie

Sevilla – Andalusie

Pamplona – Aragonie

San Sebastian – Baskicko


V jakých zemích je úředním jazykem španělština?

Peru

Brazílie

Mexiko

Belize
Témata: eurorebus

46 reakcí

| Nahlásit
Které z následujících výroků o Španělsku jsou pravdivé?

Nejvyšším vrcholem Španělska je Pico de Aneto – nejvyšší hora v Pyrenejích?

Pico de Teide, nejvyšší hora sopečného původu na Kanárských ostrovech na Tenerife, 3718 m nad mořem,
Pico de Aneto, nejvyšší hora v Pyrenejích v masívu Maladeta ve Španělsku, 3404 m n.m.,
A protože Kanárské ostrovy patří Španělsku, je nejvyšší hora Španělska právě na Tenerife, Pico de Teide- Odpověď: NE.

Vuelta je spolu s Tour de France a Giro d´Italia nejvýznamnějším evropským cyklistickým závodem?

Vuelta a Espa?a je cyklistický závod ve Španělsku, jedná se o třetí největší etapový závod na světě.
Vuelta vznikla o několik let později než její velké vzory Tour de France a Giro d'Italia. Každý rok ji sleduji v televizi...odpověď ANO.

Španělsko je jedním ze zakládajících členů Evropského společenství?

Evropské společenství, ES, angl. European Community, hlavní evropské integrační seskupení v letech 1967-1992. Formálně vzniklo v roce 1967 sloučením Evropského hospodářského společenství, Evropského společenství uhlí a oceli a Evropského společenství pro atomovou energii. Členy organizace byly: Belgie, Dánsko, Francie, Irsko, Itálie, Lucembursko, SRN, Nizozemsko, Portugalsko, Řecko, Španělsko a Velká Británie. Odpověď je tedy ANO.

Od konce 2. světové války je Španělsko demokratickou zemí?

V období mezi první a druhou světovou válkou vedly sílící sociální a politické konflikty k vypuknutí občanské války. V roce 1939 válka skončila nástupem diktátora Francisca Franca. Franco vládl až do své smrti v roce 1975, před svou smrtí rozhodl, že Španělsko se vrátí zpět původnímu královskému rodu. Jako nástupníka trůnu vybral vnuka původního krále, který se jmenuje Juan Carlos.
Tento král má reprezentativní funkci. Projevil své demokratické přesvědčení, když při pokusu o vojenský převrat v roce 1981 jednoznačně odmítl podpořit vzbouřence a postavil se na stranu legitimní vlády. Nyní je Španělsko moderní demokratickou zemí a je velmi silnou ekonomikou v Evropě. V roce 1982 Španělsko vstoupilo do NATO a v roce 1986 do Evropské unie.
Vzhledem k tomu že ve Španělsku panovala Francova diktatura až do roku 1975, nenbylo Španělksou od konce 2. svět.války demokratické. Odpověď NE.

Které z následujících výroků o Barceloně jsou pravdivé?

V roce 1492 odtud vyplul Kryštof Kolumbus na svou cestu do Indie?
Kryštov Kolumbus, podporován hlavně Isabelou I. Kastilskou, která jej jmenovala admirálem a místokrálem všech nově objevených zemí, dne 3.8.1492 vyplul se španělskými karavelami Santa Maria, Niňa a Pinta z Cádizu a 12.10.1492 přistál u ostrova San Salvador na Bahamách. Vyplul tedy z Cádizu. Odpověď je NE.

Dvakrát se zde konaly olympijské hry?

I. letní olympijské hry, 1896, Atény(Řecko)
II.letní olympijské hry, 1900, Paříž (Francie)
III.letní olympijské hry,1904, St. Louis (USA)
IV.letní olympijské hry, 1908, Londýn (Velká Británie)
V. letní olympijské hry, 1912, Stockholm (Švédsko)
VI.letní olympijské hry, 1916, Berlín (Německo) – nekonaly se
VII.letní olympijské hry,1920, Antverpy (Belgie)
VIII.letní olympijské hry 1924,Paříž (Francie)
IX.letní olympijské hry, 1928, Amsterdam (Nizozemsko)
X. letní olympijské hry, 1932, Los Angeles (USA)
XI.letní olympijské hry, 1936, Berlín (Německo)
XII.letní olympijské hry, 1940, Tokio (Japonsko) – nekonaly se
XIII.letní olympijské hry,1944, Londýn (Velká Británie) – nekonaly se
XIV.letní olympijské hry, 1948, Londýn (Spojené království)
XV. letní olympijské hry, 1952, Helsinky (Finsko)
XVI.letní olympijské hry, 1956, Melbourne (Austrálie) a Stockholm (Švédsko)
XVII.letní olympijské hry,1960, Řím (Itálie)
XVIII.letní olympijské hry,1964,Tokio (Japonsko)
XIX.letní olympijské hry, 1968, Ciudad de México (Mexiko)
XX. letní olympijské hry, 1972, Mnichov (Německo)
XXI.letní olympijské hry, 1976, Montréal (Kanada)
XXII.letní olympijské hry,1980, Moskva (SSSR)
XXIII.letní olympijské hry,1984,Los Angeles (USA)
XXIV.letní olympijské hry,1988, Soul (Jižní Korea)
XXV.letní olympijské hry, 1992, Barcelona (Španělsko)
XXVI.letní olympijské hry,1996, Atlanta (USA)
XXVII.letní olympijské hry,2000,Sydney (Austrálie)
XXVIII.letní olympijské hry,2004,Athény (Řecko)
XXIX.letní olympijské hry,2008,Peking (Čína)
XXX.letní olympijské hry, 2012,Londýn (Spojené království)

Jak patrno, letní olymlpijské hry se v Barceloně konaly pouze jednou v roce 1992 a zimní olympijské hry se od roku 1924, kdy se konaly první v Chamonix, ve Španělsku nekonaly vůbec. Odpověď NE.

Jedná se o metropoli Katalánska?

Barcelona je hlavním městem Katalánska, současně je i hlavním městem stejnojmenné provincie (viz: Barcelona (provincie)). Leží při pobřeží Středozemního moře na severovýchodě Španělska. Po Madridu je druhým největším španělským městem. Odpověď ANO.

Působil zde architekt Antoni Gaudí, jehož životním dílem je chrám Sagrada Familia?

K nejznámějším dílům Gaudího patří chrám Sagrada Familia, symbol města a mistrovské dílo, které dodnes není dokončeno (jeho výstavba stále probíhá, protože je ale financována pouze z darů, postupují práce pomalu). Gaudí dal tomuto objektu od roku 1883 až do své smrti v roce 1926 veškerou svou tvůrčí sílu. Mohutná stavba s dvanácti vysoko čnějícími věžemi se mezitím stala nejvýraznějším bodem v siluetě Barcelony. Z jeho věží, kam se stoupá po točitých schodech, je nádherný výhled na celé město a jeho okolí. V centru města je další Gaudího známá stavba dům Milla. Odpověď ANO.

Které ostrovy (souostroví) patří Španělsku?

Ibiza, ostrov v Baleárském souostroví (Středozemní moře), které patří Španělsku. Odpověď ANO.

Madeira, ostrov v Atlantském oceánu na západ od severní Afriky. Má 740 km2, středisko Funchal. Hornatý sopečný ostrov (až 1861 m n.m.). Je tu zemědělství se zavodňováním. Pěstování vinné révy, banánovníku, cukrové třtiny. Vývoz vína Madeira. Distrikt Portugalska (spolu s okolními ostrůvky), 794 km2, 258200 obyvatel(1981). Odpověď NE.

Tenerife, patří ke Kanárským ostrovům, které jsou součástí Španělska. Odpověď ANO.

Azory : Od 1. poloviny 15. století byly součástí portugalského království, v roce 1895 získaly autonomii. Odpověď NE.

Vyberte variantu, kde je město správně přiřazeno k regionu, ve kterém leží:

Vigo – Galicie. Vigo je přístav v provincii Galicie. Odpověď ANO.

Sevilla – Andalusie. Sevilla je hlavní město Andaluzie. Odpověď ANO.

Pamplona – Aragonie. Pamplona leží v provincii Navarra. Odpověď NE.

San Sebastian – Baskicko. San Sebastian je přístavní město v severním Španělsku, středisko baskické provincie Guipúzcoa, u Biskajského zálivu, 182930 obyvatel (2005). Odpověď ANO.

V jakých zemích je úředním jazykem španělština?

Peru, španělština, kečujština, ajmarština, odpověď ANO.

Brazílie, portugalština. Odpověď NE.

Mexiko, španělština, odpověď ANO

Tak tohle se mu zdálo poměrně jednoduché, pokud jsem nezjistil, že mám kladných pdpovědí 12. A ať dělám co dělám, Vueltu jejích významu nezbavím, úloha Španělska v Evropském společenství je také nesporná, Barcelona je metropolí Katalánska a Antoni Gaudí tu chrám Sgrada Familia vybudoval. Na rozdíl od portugalské Madeiry a Azor je Ibiza a Tenerife jednoznačně součástí Španělska (a to už máme 6x ANO). Vigo je v Galicii, Sevilla je dokonce hlavním městem Andaluzie a San Sebastian je baskický přístqav. Mapa nelže a my už jsme na 9 x ANO.
A pak ná m zbývají ty úřední jazyky. Pouze v Brazilii se španělsky nemluví, tam je doma portugalština. V Mexiku je španělština samostatný úřední jazyk a to je 10té ANO.
V Peru a v Belize se španělština o postavení úředního jazyka dělí s jinými jazyky....že by to byl ten chyták? Tak to už bude asi na Vás....

Belize, angličtina, španělština, kreolština. Odpověď ANO.
| Nahlásit
Omlouvám se, že mi závěrečný odstavec skočil před poslední odpověď, ale vy se v tom vyznáte, že?
| Nahlásit
1)Které z následujících výroků o Španělsku jsou pravdivé?

Nejvyšším vrcholem Španělska je Pico de Aneto – nejvyšší hora v Pyrenejích.
Pico de Aneto je sice nejvyšším vrcholem Pyrenejí, ale ne Španělska. (Nejvyšší vrchol je Pico de Teide 3717 m na Tenerife)
zdroj:
http://www.desperado.cz/view.php?cisloclanku=2006090601
případně stačí googlit "Nejvyšší hora španělska"
čili NE



Vuelta je spolu s Tour de France a Giro d´Italia nejvýznamnějším evropským cyklistickým závodem.
Vuelta a Espa?a je cyklistický závod ve Španělsku, jedná se o třetí největší etapový závod na světě.
Dle http://cs.wikipedia.org/wiki/Vuelta_a_Espa%C3%B1a ovšem článek je pahýl
Jako 100% důkaz bych bral tento článek z anglické wikipedie kde závod řadí mezi tzv. Grand Tour
http://en.wikipedia.org/wiki/Grand_Tour_%28cycling%29
Volím ANO



Španělsko je jedním ze zakládajících členů Evropského společenství.
Evropské společenství, "batole" Evropské unie ustanovili podepsáním Římské dohody v roce 1957 Francie, Německo, Itálie a státy Beneluxu.
Španělsko přistoupilo společně s Portugalskem až v roce 1986
Zdroj: http://www.ecb.int/ecb/history/ec/html/index.cs.html
případně také tato mapka http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ed/Enlargement_of_the_European_Union_77.gif
odpověď je NE

Od konce 2. světové války je Španělsko demokratickou zemí.
Rozhodně není - po občanské válce, která skončila v roce 1939, se ujímá vlády generál Francisco Paulino Hermenegildo Teódulo Franco y Bahamonde Salgado Pardo de Andrade neboli diktátor Francisco Franco a vládne až do své smrti v roce 1975
zdroje zde: http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0pan%C4%9Blsko
tedy NE



2)Které z následujících výroků o Barceloně jsou pravdivé?

V roce 1492 odtud vyplul Kryštof Kolumbus na svou cestu do Indie.
To by byl Kryštof trochu na hlavu kdyby plul z Barcelony. Barcelona leží na východním pobřeží Španělska a Kryštof se potřeboval dostat přes Atlantik. Vyplul z přístavu Palos v provincii Huelva
To je tady http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bb/Localizaci%C3%B3n_provincia_de_Huelva.png
Jinak článek o cestě je zde http://cs.wikipedia.org/wiki/1._v%C3%BDprava_Kry%C5%A1tofa_Kolumba
odpovídám NE



Dvakrát se zde konaly olympijské hry.
Olympijské hry se zde konali poprvé v roce 1992 a zatím také naposledy.
Anglická wikipedie opět nezklamala http://en.wikipedia.org/wiki/Olympic_Games#Olympic_Games_host_cities
Odpověď je NE



Jedná se o metropoli Katalánska.
Barcelona je hlavním městem Katalánska
zdroj http://cs.wikipedia.org/wiki/Barcelona
Volím ANO



Působil zde architekt Antoni Gaudí, jehož životním dílem je chrám Sagrada Familia.
Tohle je bez debat. Gaudího nejznámější dílo, dosud nedostavěné, se nachází právě v Barceloně
http://cs.wikipedia.org/wiki/Sagrada_Familia
Jsem pro ANO


3)Které ostrovy (souostroví) patří Španělsku?
Ibiza - určitě ANO http://en.wikipedia.org/wiki/Ibiza
Madeira - NE - patří Portugalsku http://en.wikipedia.org/wiki/Madeira
Tenerife - ANO - součást "Kanár" http://en.wikipedia.org/wiki/Tenerife
Azory - NE - další sourást Portugalska http://en.wikipedia.org/wiki/Azores



4)Vyberte variantu, kde je město správně přiřazeno k regionu, ve kterém leží:
Vigo - Galicie - SPRÁVNĚ http://cs.wikipedia.org/wiki/Vigo
Sevilla – Andalusie SPRÁVNĚ http://cs.wikipedia.org/wiki/Sevilla
Pamplona – Aragonie - CHYBNĚ - městečko se světoznámým festivalem, při kterém se, mimo jiné, vypouštějí býci na mokrou ulici a ženou před sebou dav odvážlivců. Určitě znáte. Region Navarre http://en.wikipedia.org/wiki/Pamplona
San Sebastian – Baskicko - SPRÁVNĚ - http://cs.wikipedia.org/wiki/San_Sebasti%C3%A1n


5)V jakých zemích je úředním jazykem španělština?
Toto jsou otázky jak ze základní školy :)
Peru - ANO

Brazílie - NE - velká portugalsky mluvící výjimka

Mexiko - ANO

Belize - NE - úřední jazyk Angličtina

Suma sumárum - počet odpovědí ANO - 10/10 - pokud se někde mýlím, opravte, ale za tohle ručím :)
| Nahlásit
Jé Gandalf mě předběhl...no aspoň se můžeme vzájemně skontrolovat:)
| Nahlásit
A pokud je teorie o seřazení bodů správná, tak to mám za plný počet :)
| Nahlásit
to Helo: To Evropské společenswtví jsem zvoral, to máš pravdu. Ale ta Belize tam opravdu má angličtinu, španělštinu i kreolštinu, tak je to věc úsudku. To máš stejně jako s tím Peru, kde je úředních jazyků víc. Ale podstatné je, že Ti to háže plný počet bodů, znamená to, že to máš správně a já Ti gratuluju!!!!!
| Nahlásit
S těmi jazyky sem šel podle znalostí, co jsem získal před čtyřmi roky na základní škole a i na gymplu nás to pořád učí dál takhle. Zatím mě to nezklamalo :)
A já děkuji za ocenění Mithrandire :)
| Nahlásit
Helo máš to dobře Gandalfe zabal to už... když si nejseš jistej něčím tak to sem nepiš....... 12 správnejch jako to Belize je třeba na wikipedii jasně napsáno že špenělština není úřední. Jednou jedinkrát sem si to po tobě nezkontroloval a mám za bleskovku 18, 108bodů ....... do důchodu s tebou..... prostě tady nezabírej svejma mohutnejma odpověďma místo lidem kteří to píšou přehledně a jasně... zodpoví otázky přesně bez zbytečnej vokecávání stačí jedna věta a je to jasný.... thx Helo.... Helo na hrad
| Nahlásit
Anonym55312: Nebýt Gandalfa, tak sem se zasekl v bleskovkách už tolikrát! On mě inspiroval k tomu, abych se taky jednou snažil, tak trochu úcty. Ganfalf tady na ontole zodpoví téměř vše, tak se přeci může stát, že se někde sekne. A navíc - wikipedie není jedinnej 100% správnej zdroj (i když to většinou hledám na wiki) takže Gandalf může mít své zdroje z jiných stránek a také to může být správně.
Tak se do něj prosím nenavážej, je pěkný, že to tady opíšeš a sám ani o google nezavadíš a pak máš ještě tu drzost tady Gandalfa osočovat, že kvůli němu máš míň bodů.

A kdybys byl pečlivej a četl celé diskuze pod články, tak určitě zjistíš, že chyby se najdou a opraví...ach jo ach jo...
| Nahlásit
to Gandalf: Opravdu s tím ještě nehodláš seknout, to co tu napsal 55312 je přece vrcholná drzost! Ten neví, co je slušné vychování!!!!
to 55312: Jsi neomalený, drzý a sprostý.... jiná slova mne nenapadají a doufám, že tu bude více takových, kteří ti to řeknou! A jestli se na to Gandalf opravdu vykašle , což bych se mu ani nedivila, tak to bude kvůli takovým jako jsi ty!!! Je to na velikou omluvu!
| Nahlásit
pro ty co to nebaví luštit: 1b 2cd 3ac 4abd 5ac
| Nahlásit
42066 ale o tom to je, ze gandalf napise cely, aby si to kazdej aspon precet, dyz uz to nehleda!
| Nahlásit
to 55312:
Hej jako co si o sobě myslíš ?? ty šeš fakt asi hafo velkej vocas, ne ?? Já myslím, že všichni jsme lidi a čas od času máme právo chybovat. Gandalf může mít jiný zdroje než google nebo wikipedia. a btw. ontola slouží spíše pro porovnání výsledků tebou nalezených a ne ocasové jako seš ty, zapnou ontolu a pak už jen odklikávají odpovědi :(( OMG kam ten svět spěje :-(
| Nahlásit
ahoj, nechci nic říkat, ale je pravda, že za tu bleskovku 18 jsem i já dostala jenom 108 bodů. Nechápu proč, když jsem to dělala sama a podle gandalfa jsem to jenom zkontrolovala a měli jsme to stejně až na to USD, které mělo být 10000. Je to fakt divné, zajímalo by mě, které 2 odpovědi byly ještě blbě...
| Nahlásit
Hej nenadávejte na Gandalfa! Je to nejlepší člověk z celé ontoly a je jí věrný.....Gandalf je moc chytrý a že se někdy splete tak se ještě nezboří svět! Ten anonym je línej si to zkontrolovat!!! Toto mě fakt vytočilo!
| Nahlásit
podpořuju 40262, taky by mě to zajmalo, protože jsem to taky luštila sama a mám jenom těch 108, tak nevím kde jsem fakt udělala chybu....
| Nahlásit
Pockejte jak to je s tema jazykama kdyz tam jsou v poseldni odpovedi tri spravne tak je to ale 12 odpovedi a ma byt jenom 10
| Nahlásit
ahoj !!!o gandalfovi je to pravd a-je opravdu moc hodný a věrný...
Stejně jako vy jsem dělala bleskovku 18 sama a zkontrolovala jsem si to jen , ale měla jsem to strjně jak tady , ale mam taky jenom 108 bodů ....
| Nahlásit
to Helo: jsi dobrej, a že víš co je to Mithrandir, to je doklad, že jen neklikáš ale taky čteš a studuješ a že tě to baví. Mám radost. Což takhle...příští bleskovka bude tvoje Já se do ní pustím až odpoledne, abych se ti nepletl pod nohy, jen jako pojistka.....dobrý, ne? Zdravím........ (psi štěkají a karavana jde dál......)
| Nahlásit
to 47354: ony jsou někdy otázky formulované dost nešikovně. Řiď se odpověďmi od Helo, má je ověřené......
| Nahlásit
Mně to vyšlo jinak 1) b)
2)c)d)( je sice v EU ale není zakládajícím členem)
3)a)c)
4)a)b)d)
5)a)c)(Belize sice ano, ale není to úřední http://encyklopedie.seznam.cz/heslo/6515-belize )
| Nahlásit
Když jste u 18,na eurorebusu mají nejspíš chyby. Okradli mě o 30 bodů.
| Nahlásit
Jsem anonym51495(zapomněla jsme se přihlásit) a dostala jsem za to 150 bodů
| Nahlásit
Jak můžeš mít 150 bodů, když ta soutěž ještě neskončila???
| Nahlásit
Hay lidi, já mam taky za bleskovku 18 "jenom" 108 bodů a neřešim to, však ani to, že se tady na Ontole o tom poradíme prodiskutujeme naše odpovědi s Gandalfem ještě neznamená stoprocentní správnost. Nikdo není robot a naštěstí ani Gandalf ne a tak jako všichni má právo se někdy seknout, navíc kdo ti zaručí, že jsou na internetu stopro správné informace...? Aj tam to dávají jenom lidi. Tož sa nějaký Anonyme55312 přestaň navážat do někoho, kdo svůj volný čas obětuje pro druhé a příště radši přemož svoji lenost a přilož ruku k dílu. Po boji ostatně každý generál, že?
| Nahlásit
jen ještě potvrzuju správnost odpovědí od Helo - hledala sem to úplně nezávisle a vyšlo mi to úplně stejně ;-)
| Nahlásit
to Gandalf:No, bílý jezdče, nevím, nevím. Já jsem totiž marod a doma. Takže proto jsem to dělal dopoledne :) Ale klidně se můžeme nějak domluvit na tandemu. Máš pravdu, baví mě to.
A co se týče těch sto-osmovejch-lidí, vám bych jenom parafrázoval slova jednoho dosti neznámého srbského básníka a aforistu, jehož citát nám vždy opakovala naše učitelka občanky na ZŠ: Být nespokojený je snadné. Proto se moudří lidé nespokojenosti vyhýbají a stydí se za ni.

Zapřemýšlejte. Já myslím, že něco na tom bude
| Nahlásit
OK Helo, kontakt: gandy@email.cz
| Nahlásit
Za chvíli tě zaspamuje každej, kdo sem přijde.
Ok, máš tam message ode mě, určitě můj mail poznáš, protože takovejhle mix zvířat a pravopisnejch chyb nemá nikdo jinej :)
| Nahlásit
re: Týna - no, myslím, že už to tu někdo psal - když dáš v "mé konto" seřadit dle bodů tak by se ti mělo zobrazit pořadí, včetně nevyplěných soutěží a podle jejich pozice vůči již obodovaným blekovkám bys měla určit, kolik bodů asi budeš mít ;)
| Nahlásit
Anonym 55312 : si fakt blbec Gandalf to tu dělám ne pro to aby jsi sem přišel okopíroval to a pak zase odešel dělá to, protože když někdo fakticky pracně hledá a nemůže to najít tak se tu může podívat a eště si to třeba zkontrolovat a napsat sem něco ale ty sem teda vůbec nelez když nemáš žádnou úctu k lidem. A chceš jenom nahrabat body aby si si mohl koupit nějaký ceny. Ta soutěž o tomhle není je o tom aby jsi rozšířil své znalosti. A ne čuměl každou chvíli do ontoly jestli náhodou nenapsal někdo něco špatně aby jsi ho mohl buzerovat...
| Nahlásit
španělsko s epřidalo k EU až 1986..takže..NE
| Nahlásit
pro- Anonym 55312...................tak hele nevím kdo tady nemá dostatek úcty.......a prej má dát místo lidem kteří to píšou přehledně a jasně!!! tak to bych si tady mohla rovnou opsat!! a jak už tady psal anonym35229naprosto suhlasím! a Gandalf neni jediný který tady píše! ikdyž Gandalf píše nejvíce..........můžeš sem napsat taky ty...........
| Nahlásit
pro 55312: tak tento človíček by zasloužil, aby sem už nesměl, aby musel spoléhat jen na sebe. To jsem teda ještě nezažila, abych něco jen tak opsala a pak tomu, co to vypracoval vynadala, že to kvůli němu mám špatně .... tak to je něco, čemu já říkám "oprsklost". Navíc jsem nenašla na Ontole jedinou odpověď, kterou by zpracoval pro jiné, ... jsi tedy jen ten, kdo se přiživuje na práci jiných a ještě má odvahu ke kritice. Tvoje číslo si moc dobře zapamatuju... a už se tu radši ani na nic neptej. Jinak jsem ráda, že jste se dali do spolupráce, to je fajn... a že tu začíná být šikovných a nezištných...!!!
| Nahlásit
diky moc gandalfe.
| Nahlásit
TAK TEDA CO JE DOBŘE?!!
| Nahlásit
To druhé, ode mě. Gandalf se seknul jenom v EHS a na konci v jazycích. Tím se tedy nechci vychvalovat
| Nahlásit
to 55716: kdyby sis to přečetl celé, tak bys musel vidět, že jsem tuto skutečnost vzápětí konmentoval a asi by ses už neptal......
| Nahlásit
bleskovka c.21(cca 130 bodu):
1cd
2ab
3b
4abd
5b

bleskovka c.22 (cca 110 bodu)
1ac
2abc
3cd
4ab
5c

bleskovka c.23 (plny pocet!!!! bodu)
1b
2cd
3ac
4abd
5ac
| Nahlásit
Kampa: Ty seš fakt jantar....
K čemu tohle je? Mi řekni co to všem přinese? Možná pár minut času
| Nahlásit
to 55312: Tvůj vůlgární příspěvek nebudu ani komentovat, svědčí o tvé nevychované ubohosti. Stydim se za čechy jako jseš ty.
pro Gandalfa: Nechápu že ještě najdeš vsobě chuť řešit soutěže za naše liné děti. Já bych je nechal s otázkama pracovat samotné, tohle je kazí. Neber to jako výtku, ale jako můj názor.
| Nahlásit
pro Gandalfa:
Já souhlasím z 55759 nevypracovávej to za ně Gandalfe, když už jim chceš pomáhat, tak je to nech udělat a když, tak je pooprav, tvůj postup není správný(nepomáháš, naopak je od práce odvádíš) ani výchovný(učíš je, že se dá k výsledklu a správné odpověti přijít zdarma). Kazíš je... nenutíš k tvůrčí práci. Proč to děláš. Jediné, co by mi to vysvětlovalo je to, že tě to strašně baví odpovídat. Ale snad je tu i plno otázek na které můžeš odpovídat i když nejsou soutěžní. Jestli jim chceš pomáhat, tak pomoc přece není v tom, že to za ně uděláš. Ani já to neříkám jako výtku ale stejně jako 55759 jako názor.
| Nahlásit
tooo ne coto je za kokotinu na rebusu mi ukazuje ze max 10 odpovedi :(
| Nahlásit
to 55887: víš, baví....nebaví......mě totiž trochu hnulo žlučí, že se tu začaly objevovat odpovědi typu 1ac, 2bd, 3abd, ......tak to je dost děs. Tak jsem si říkal, než by tady jenom překopírovali pár čísel a písmen, ať se o tom problému třeba taky něco dozví. A ať třeba oponují, že to našli jinak a že tam je chyba, to je ten správný přístup formulování informací..... a že je to soutěž? Víš, já mám pocit, že je to jako s těmi soutěžemi v televizi, důležitá je pro organizátora sledovanost. Na Eurorebusu si mastí kapsu časopisy, rozhlas.....a jsou to evropské fondy, kterým nejde zase o nic jiného, než aby obrátili pozornost k určitým evropským skutečnostem, které se tak mohou dostat do podvědomí. A já dělám víceméně totéž. Evropským fondům vůbec nejde o to aby někde objevily "nejznalejšího Evropana" ale o propagaci jednotlivých států a to je snad i dobře.... a na to je 1ac, 2bd, 3abd moc málo. A když se tady o některá fakta v dobrém slova smyslu zhádáme, tak to, domnívám se, zaujme a motivuje to i další aby se zapojili. Komu jde o nějakou výhru, tak stejně na téhleté aktivitě netratí, protože, jak už jsme zjistili, i v otázkách a jejich formulaci stejně jako v jejich vyhodnocování jsou chyby. Ale máš pravdu, bude lépe, když si počkám a nebudu řádit už od rána ale dám se do luštění až odpoledne. Třeba to bude pak už mít Terka, Helo nebo Ty správně hotovo a já budu moct jen jásat :-)))))))))))
| Nahlásit
55890: No, je vidět, že vůbec nečteš co se po tobě chce...ach jo...
Helo
| Nahlásit
anonyme 42006 -díky za zestručnění :)
 Anonym
Odpovídat lze i bez registrace. Dodržujte pravidla Ontoly
Vložit: Obrázek