Ontola > Ostatní > diskuze
| Nahlásit

Bleskovka 09 děkuju předem

Témata: eurorebus

29 reakcí

| Nahlásit
Tak to ne......zatím, když chtěl někdo pomoct s bleskovkou, tak sem napsal otázky v civilizované podobě. Tak to jinak ani dál nebudeme dělat......
| Nahlásit
Které z následujících výroků o Polsku jsou pravdivé?

Státní území Polska se po 2. světové válce posunulo na západ.

Nejvyšší hora Polska přesahuje 2400 m n. m.

Současný prezident je dvojčetem současného premiéra.

Polsko vstoupilo do EU ve stejnou dobu jako Česko.

V roce 1955 byla ve Varšavě podepsaná tzv. Varšavská smlouva. Které z uvedených států ji podepsaly?

Polsko

Jugoslávie

Československo

Albánie

Který z následujících vrcholů leží na česko-polské hranici?

Králický Sněžník

Velká Deštná

Sněžka

Jizera

V jakých elektrárnách se v Polsku vyrobí nejvíce elektrické energie?

Jaderné

Vodní

Tepelné

Geotermální

Které výroky o přístavním městě Gdaňsk jsou pravdivé?

U poloostrova Westerplatte padly první výstřely 2. světové války.

Vyplul odtud parník Wilhelm Gustloff, jehož potopení si vyžádalo přibližně 7 tisíc obětí a jednalo se tak o největší tragédii v historii námořní plavby.

Společně s městy Gdyně a Štětín tvoří tzv. Trojměstí.

Město bylo postaveno na řece Wisle.
| Nahlásit
prosím mužete mi poradit s bleskovkou 9???
| Nahlásit
prosim prosim napis je tam prosim dik odpovedi na bleskovku 9
| Nahlásit
já mám správných odpovědí 11 a proto prosím o odpovědi....Prosíím...
| Nahlásit
plosím, plosím poradte mi bleskovkou 9, zdá se mi nebo tam nějak moc odpovědí, já jich mám 12. plosím, plosím
| Nahlásit
já mám odfafknuté----1.abcd,2.acd,3.ac,4.c,5.d----> a to je součet 11,kurde
| Nahlásit
Které z následujících výroků o Polsku jsou pravdivé?

Státní území Polska se po 2. světové válce posunulo na západ. Ano, posunulo. Západní hranice byla stanovena na Odře a Nise. Odpověď: ANO

Nejvyšší hora Polska přesahuje 2400 m n. m. Je to pravda, nejvyšší hora Polska jsou Rysy a sahají do výše 2499,2 m.n.m. Odpověď: ANO

Současný prezident je dvojčetem současného premiéra. To bylo pravda donedávna. Dnes platí toto:

5.11.2007 18:43
Polský prezident Lech Kaczyński dnes podle očekávání přijal demisi odstupující vlády konzervativní strany Právo a spravedlnost (PiS). Vpodvečer to oznámila prezidentská kancelář. Premiér a lídr PiSu Jaroslaw Kaczyński, dvojče prezidenta, demisi svého kabinetu podal před ustavující schůzí parlamentu. Prezident pověří do konce týdne sestavením nové vlády Donalda Tuska z liberální Občanské platformy (PO), která vyhrála nedávné předčasné volby.

Tak už to pravda není, odpověď: NE

Polsko vstoupilo do EU ve stejnou dobu jako Česko. Ano, předposlední rozšíření v květnu 2004 bylo největší v historii Unie. Členy se stalo těchto 10 zemí: Česko, Estonsko, Kypr, Litva, Lotyšsko, Maďarsko, Malta, Polsko, Slovensko a Slovinsko. Odpověď: ANO

V roce 1955 byla ve Varšavě podepsaná tzv. Varšavská smlouva. Které z uvedených států ji podepsaly?

Varšavská smlouva byla podepsaná 14.5.1955 ve Varšavě mezi Bulharskem, Československem, Maďarskem, Polskem, Rumunskem, Sovětským svazem, Albánii a Německou demokratickou republikou, jako reakci vstupu Německé spolkové republiky do NATO.

Z uvedeného je patrné, že Polsko, Albánie a Československo podepsaly smlouvu, Jugoslávie nikoliv. Pak platí:

Polsko: ANO
Jugoslávie: NE
Československo: ANO
Albánie: ANO

Který z následujících vrcholů leží na česko-polské hranici?

Tak Králický Sněžník (1423,7)je tím známý. Už v 19. století se poznamenávalo, že leží na trojhranici Moravy, Čech a Prus. Odpověď: ANO.

Velká Deštná (1115) leží svým vrcholem asi 20 km od hranice. Odpověď: NE.

Sněžka (1602)... to mi dalo trochu zabrat, protože i podrobné automapy kladou vrchol Sněžky asi 5 km na naše území, ale podle GPS 50°44´9,272 N 15°44´20,284 E je zřejmé, že Sněžka má vrchol přesně na hranici. Odpověď: ANO.

Jizera (1122) po Smrku druhá nejvyšší hora Jizerských vrchů, její vrchol leží cca 45 km od hranic. Odpověď: NE.

V jakých elektrárnách se v Polsku vyrobí nejvíce elektrické energie?

Tak jádro Polsko téměř nepoužívá. Odpověď: NE
Pro výstavbu vodních elektráren na údolních přehradách nemá Polsko geomorfologické podmínky. Odpověď: NE
Pro tepelné elektrárny má polsko historický stavební základ a dostatek kvalitního elektrárenského uhlí. Odpověď: ANO
Geotermální elektrárny jsou dosud v poloze alternativních zdrojů. Odpověď: NE

Které výroky o přístavním městě Gdaňsk jsou pravdivé?

Dne 31. srpna 1939 byl proveden přepad německé radiostanice v Gliwicích. Tehdy, "případem Gleiwitz" začala druhá světová válka. Nebylo to v Gdaňsku. Naopak na poloostrově Westerplatte při ústí Mrtvé Visly v Gdaňsku se odehrálo něco jiného.

Roku 1925 zde byla zřízena polská vojenská základna. Po vypuknutí 2. světové války se zdejší posádka (182 mužů) pod vedením majora H. Sucharského (1898-1946) sedm dnů (1.-7.9.1939) hrdinně bránila proti mnohonásobné německé přesile.
V roce 1966 byl vybudován v gdaňském přístavu Památník hrdinů Westerplatte.
Odpověď: NE

Vyplul odtud parník Wilhelm Gustloff, jehož potopení si vyžádalo přibližně 7 tisíc obětí a jednalo se tak o největší tragédii v historii námořní plavby. Jak to bylo doopravdy:

Před Válkou sloužil Gustloff jako beztřídní rekreační loď (vyjma kapitánké kajuty a kajuty pro Roberta Leye se na palubě nacházely jen kajuty jedné třídy) pro organizaci Kraft durch Freude, kdy se s ní pořádaly levné výlety do Norska či Švédska. Kapacita cca 1400 výletníků. Při referendu o anšlusu Rakouska loď posloužila jako plovoucí volební místnost pro Rakušany žijící v Anglii. Čtyři dny před válkou byla převelena k transportu vojska, následně sloužila jako plovoucí lazaret. Ke konci války, těsně před svou katastrofou se povolala zpět k transportu vojska a zároveň pruských uprchlíků.

Vyplouvala z polského přístavu Gdyně a mířila do Kielu. Při zápisu k plavbě bylo zaznaménáno 6 050 pasažéru, po několika prvních dnech však došel papír k další registraci. Konečné číslo dle historika Heinze Schöna je stanoveno na 10 582 lidí. Z toho:

-8 956 válečných uprchlíků

-173 členů posádky

-918 vojáků 2.Unterseeboot-Lehrdivision

-373 vojenských pomocnic

-162 zraněných vojáků

Jelikož je historicky doloženo, že zahynulo 10 582 lidí a nikoli 7000 jak je uvedeno v zadání musí odpověď znít: NE

Společně s městy Gdyně a Štětín tvoří tzv. Trojměstí.
Gdyňsk tvoří Trojměstí s městy Gdynia a Sopoty. Štětín tam nevidíme, proto odpověď zní: NE.

Město bylo postaveno na řece Wisle. Mapa říká jednoznačně: ANO.

Znovu připomínám. Jsme lidé omylní, mohu se tudíž mýlit. Uvedený text není tahák ale výsledek jakési práce a podklad pro případnou diskusi.
| Nahlásit
Děcka, vy si neuvědomujete, že nalezení odpovědí dá práci. Vím hodně, ale ne všecko. Vaše naléhání a popohánění je nezdvořilé.
| Nahlásit
díky moc gandalfe,moc dík,to že podal demisi jsem nevěděl :D
| Nahlásit
Rádo se stalo.
| Nahlásit
Děkuji GANDALFE. Ty jsi proste borec.A fakt dekuji,mooocccc mi pomahas.Diky mooocccc
| Nahlásit
Rád jsem pomohl......
| Nahlásit
Gdaňsk byl označován jako “Gdaňská zátoka” již kmenem Gótů, kteří zde na pobřeží Baltského moře a v povodí Visly dlouhá staletí sídlili. Později se nedaleko místa, kde se řeka MOTLAVA odděluje od Visly, nacházel hrad pomořanského knížete Gdaňské země. O několik staletí později se přistěhovali Němci a stali se prvními obchodníky se vzdálenými zeměmi. První německé tržní osídlování je prokazatelné poprvé v roce 1224. Gdaňsk se stal váženým hanzovním městem a vzkvétal...město bylo postaveno na Motlavě
| Nahlásit
Protože vzniká, domnívám se, mylný dojem, že Gdaňsk neleží na Visle, ale na Motlavě, uvádím ze stejného materiálu jako 40670 text:

"Takový byl dán osud Gdaňsku hlavně proto, že jeho zeměpisná poloha v zátoce Baltského moře a při ústí Visly....."

Jde o deltu řeky Visly, kde Visla do sebe pojímá i jiné toky, ale pokud je otázka položena leží-li Gdaňsk na Visle, nemohu než odpovědět: ANO.
| Nahlásit
možná že se chytám stébla,ale našel jsem,že v Gdaňsku byla první bitva 2 světový a hlavně: v odborných knihách a na odborných stránkách rozhodně není VISLA nikdy s w (tedy Wisla je blbě-poláci tam mají to divný l), tudíž:ZADAVATELÉ EUROREBUSU JSOU ...
| Nahlásit
navíc http://otabouska.vellum.cz/westerplatte.htm
| Nahlásit
pls odpověď hlodá to ve mně :)
| Nahlásit
To 38475: Pochybnosti jsou od toho, aby hlodaly. A zadavatelé už pár dvojvýznamových otázech přisunuly. Ale že se střílet začalo u Gleiwitzu, na to vezmi jed. I když ve Westerplatte začaly padat výstřely také 1. září, tak ta skutečnost, že vysílač Gleiwitz byl přepaden němci v polských uniformách jako fingovaná příčina pro přepadení Polska tuto událost jednoznačně staví na místo první střílečky druhé světové války. To ostatní muselo nutně přijít až potom.
A ta Visla? No je to asi takhle : Visla (polsky Wisła, německy Weichsel, latinsky a anglicky Vistula)

A leží-li na ní Gdaňsk? K tomu už více nenapíšu. Jen snad, že na mapě je vidět, že město leží na t.zv. mrtvém ramenu Visly, které se hlavního toku odděluje směrem na západ těsně před ústím a protéká Gdaňskem a mizí v moři.
| Nahlásit
fajn,ale němci válku nevyhlásili ihned při napadení vysílače,logicky museli až po této události (přece ji nevyhlásili hned po prvním výstřelu na Gleiwitz)-je to řekněme přeneseně jako kdyby se k první světový počítali výstřely v Sarajevu (je to diskuse :)
| Nahlásit
navíc na http://cs.wikipedia.org/wiki/Přepadení_vysílačky_v_Glivici se uvádí přepadení 31.8.1939 a až pak 2.světová válka 1.9.1939 :)
| Nahlásit
to 38475: Je to velmi zajímavé, co píšeš, ale asi to bude věc názoru. Podle mého vidění, je to srovnání se Sarajevem trochu nepřesné. V době Blitzkriegu to asi fungovalo jinak, nez v době "Mým národům......". Při případu Gleiwitz už byla německá Wehrmacht na hranicích a bez otálení šla přes ni. Však také historie nehovoří o vyhlášení války Německem Polsku ale o přepadení Polska. Pokud bych měl vyplňovat tu bleskovku, tak píšu NE. (třeba ke své škodě, kdo ví? :-)))))))))))))
| Nahlásit
pokud tedy šel wehrmacht v patách té přepadovky,tak asi jo (k mé škodě :-(((((((((((((
| Nahlásit
pokud tedy šel wehrmacht v patách té přepadovky,tak asi jo (k mé škodě :-(((((((((((((
| Nahlásit
Asi bych se přidala k odpovědí za ''a'', protože Gdaňsk možná leží na vysle, ale neznamená to že tam i vzniklo :-)
| Nahlásit
omg :-)
| Nahlásit
díky Gandalfe...si týpek ;-) palec nahoru
| Nahlásit
thnks very mutch opravdu velmi dík
| Nahlásit
to 37971: Nějak nechápu, myslíš, že Gdaňsk vznikl někde jinde a pak jej na Vislu někdo přestěhoval? To je dost zajímavá úvaha. Ostatně si tam dej co uznáš za vhodné, práce to bude Tvá a na Ontole se proto nikdo neurazí :-))))))))))))))))))
 Anonym
Odpovídat lze i bez registrace. Dodržujte pravidla Ontoly
Vložit: Obrázek