Ontola > diskuze
| Nahlásit

Dá se molitan řezat odporovým drátem?

Řezání lámacím nožem není moc přesné, když bych ho řezal rozhžaveným odporovým drátem, jako se řezá polystyren, jak budou vypadat ty upálené okraje? Pěkně nebo se nějak hnusně zpečou?
Témata: Nezařazené

10 reakcí

| Nahlásit
Předpokládám, že se "hnusně zpečou" a řez nebude pěkný. Záleží od tloušťky, mě se nakonec osvěčili nůžky a když bylo potřeba, tak i piplavé začisťování (nůžkami). Ano, kolem bylo spousta drobného elektrizujícího odpadu.
Záleží od velikosti a množství, ve velkém by asi byla vhodná řezačka, podobná jako na papír - nemyslím "pákovou jako na plech", ale taková, co materiál přidrží (doslova stlačí, asi by bylo vhodné molitan vložit mezi jiný materiál/karton papíru) a následně nůž odřízne. Tak jako se řeže v tiskárnách. Jen tipuji, nemám vyzkoušené. Ideální by byla raznice = vyseknout.
| Nahlásit
A Google radí:

Řezačka polystyrenu funguje i na molitan
Možná máte vy nebo někdo z vašich kamarádů řezačku na polystyren, která funguje na principu tavného řezání. Tavný drát se připojením tavičky do elektřiny rozžhaví na velmi vysokou teplotu a pak čistě a jednoduše molitan nařeže, stejně jako polystyren. Jen musíte počítat s tím, že u molitanu to půjde o něco pomaleji.
Zdroj: https://www.stavebni-vzdelani.cz/jak-rezat-molitan/

Tavná řezačka na polystyren, pěnové fólie a molitan
https://www.hotair.cz/detail/pajeni/svarovani-plastu/tavna-rezacka-na-polystyren-penove-folie-a-molitan.html
| Nahlásit
Dík, na ten článek jsem koukal, ale zajímalo mě, jestli s tím nemá někdo zkušenosti. Koupím odporový drát a zkusím to, a kdyby to bylo hnusné, tak to udělám tak, jak píšete.
Kdyžtak pak dám vědět, jak to dopadlo. (Anonym Xuhafaz)
| Nahlásit
Bude záležet na nastavení teploty = ne moc vysoká, aby se to "neškvařilo", proto píšou, že to půjde pomaleji. Určitě bude přínosné, když sem přidáte osobní zkušenost.
| Nahlásit
Ještě jsem chtěl dodat, že pokud budete řezat hrubý molitan (např. matrace), tak v nějaké diskusi radili: z každé strany si vyznačit fixou řez, molitan nestláčet a olamovacím nožem pomalinku, trpělivě řezat (do 1/2 z každé strany). Uprostřed to sice nebude moc hezké, ale pokud je to matrace zakrytá textilií, tak se to dá přežít.
Ta řezačka vypadá být nejlepší (nejčistější) řešení, pokud bude molitan viditelný.
| Nahlásit
zde by se hodila katana
| Nahlásit
Díky, určitě dám vědět (Anonym Xuhafaz)
| Nahlásit
Tak jsem tady s výsledkem.
Překvapivě rozžhavený odporový drát řezá molitan úplně dokonale, řez je čistý jako okraj molitanu z výroby, nejeví žádné známky spečení. Díky všem za diskuzi a rady. (Anonym Xuhafaz)
Řez molitanu odporovým drátem
Řez molitanu odporovým drátem
| Nahlásit
Paráda a díky za "dodržený slib" = referenci (Nycocum; Fisefop).
 Anonym
Odpovídat lze i bez registrace. Dodržujte pravidla Ontoly
Vložit: Obrázek