Vzhledem k tomu, že v tomto článku je okomentovaných všech 24 otázek školního kola, cítím v následujících dnech jako poměrně nesmyslné klást otázky zvlášť. Dejte si, prosím, alespoň tolik práce, že si potřebnou informaci najdete zde. Děkuji.
Klíčová slova: školní kolo, dějepisná olympiáda 07/08

na obrázcích jsou historik František Palacký (tedy obor asi historie), dramatik Josef Kajetán Tyl (obor - divadlo), Josef Dobrovský (obor - jazykověda) a hudební skladatel Bedřich Smetana (tedy obor - hudba).
úkol 2.
mezi sochaře nepatří malíř Julius Mařák,
mezi architekty nepatří sochař Ladislav Šaloun,
mezi malíře nepatří sochař Josef Václav Myslbek a mezi dramatiky nepatří herec Eduard Vojan.
úkol 3.
Václav, Antonín, Amálie, Quido a Josef byli všichni Mánesové a byli malíři.
úkol 4.
Osmisměrku tu vyrobit neumím, ale mohu sdělit, že se v podstatě nejedná o osmisměrku, ale o čtyřsměrku a skrývá jména těchto devíti českých hudebních skladatelů a literátů:
Dvořák, Machar, Jirásek, Janáček, Suk, Dyk, Sova, Šalda a Novák.
Když tato jména zaškrtnete, zůstanou písmena tvořící větu:
Historia magistra vitae, což v překladu znamený "Dějiny jsou učitelkou (nebo učitelem) života".
úkol 5.
Otakar Nejedlý, Václav Rabas, Vlastimil Rada i Vojtěch Sedláček byli malíři - krajináři.
úkol 6.
přiřazování děl k osobnostem dopadne takto:
Josef Dobrovský ................ Dějiny českého jazyka a literatury
František Martin Pelcl.......... Stručné dějiny Čech
Václav Matěj Kramerius ......... Česká expedice
František Palacký .............. Dějiny národu českého v Čechách a na Moravě.
František Palacký se na vás dívá z tisícikoruny.
úkol 7.
Seřazení slov dopadne takto:
Kdo se nesrovnává s chlebem, nesrovnává se s lidmi.
Doplnění písmenek vytvoří větu : Šťastná to žena!
Obě věty jsou z knihy Boženy Němcové, Babička.
úkol 8.
Ukázky z literárních děl jsou vybrány:
z Psohlavců od Aloise Jiráska,
z Máje od Karla Hynka Máchy a
z Kytice od Karla Jaromíra Erbena.
(pro ty méně chápavé doplňuji pokyn, aby si při odpovídání převedli názvy děl z druhého pádu do prvního pádu)
úkol 9.
Nechoď Vašku s pány na led,
mnohý příklad máme,
že pán sklouzne a sedlák si
za něj nohu zláme...................je epigram od Karla Havlíčka Borovského.
úkol 10.
Báseň Vodník, Štědrý den a Zlatý kolovrat najdete v "Kytici" od Karla Jaromíra Erbena,
povídky Hastrman, Doktor Kazisvět a Přivedla žebráka na mizinu jsou v souboru povídek "Povídky Malostranské" od Jana Nerudy a
pověsti O praotci Čechovi, O Krokovi a jeho dcerách a O Přemyslovi najdete v knize "Staré pověsti české" od Aloise Jiráska.
úkol 11.
dvojice budou tyto:
Dorotka a Švanda (dudák)
Vilém a Jarmila
Radúz a Mahulena
Sultán a Tyrl
Toman a lesní pana.
úkol 12.
pokud opravíme chyby v názvech pohádek J.j.Erbena, získáme tento výsledek:
Tři zlaté vlasy děda Vševěda,
Rozum a Štěstí
Pták Ohnivák a liška Ryška.
úkol 13.
Obrázek je ilustrace z pohádky Karla Jaromíra Erbena "Dlouhý, Široký a Bystrozraký" (v některých vydáních se pohádka nazývá "O Dlouhém, "Sirokém a Bystrozrakém") a jejím autorem je Josef Lada.
úkol 14.
Pokud přiřadíme správné přívlastky k názvůmn pohádek Boženy Němcové, dostaneme:
Potrestaná pýcha,
Čertův švagr,
Neohrožený Mikeš.
úkol 15.
Na obrázku jsou postavičky Spejbla a Hurvínka, jejichž duchovním "otcem" byl Josef Skupa a poprvé se objevily na jevišti v Plzni.
úkol 16.
Na obrázku je budova národního divadla v Praze. Projektoval ji architekt Josef Zítek a architekt Josef Schulz ji po požáru dokončoval. Je vytvořena v novorenesančním (neorenesančním) stylu.
Doplníme-li monogramy umělců kteří se podíleli na výzdobě budovy Národního divadla, dostaneme tato jména:
Josef Václav Myslbek, Mikoláš Aleš, Václav Brožík, Vojtěch Hynais a Bohuslav Schnirch.
úkol 17.
ilustrace patří ke knihám:
Povídání o pejskovi a kočičce od Josefa Čapka a
Dášeňka čili život štěněte od Karla Čapka.
úkol 18.
Mám za to, že v otázce "Kulturní místopis" je požadováno k názvům míst přiřadit jména kulturních osobností. Pak nám vzniknou tato spojení:
Litoměřice, Bezděz.................. Karel Hynek Mácha
Hronov, Litomyšl ................... Alois Jirásek
Sobotka, Písek ..................... Fráňa Šrámek
Malé Svatoňovice, Úpice, Chyše.......Karel Čapek
úkol 19.
první český naučný slovník je Riegrův,
největší český naučný slovník je Ottův.
úkol 20.
V názvu knihy chybí TGM.... tedy celé: "Hovory s TGM". Kniha je o presidentu T. G. Masarykovi, jehož 70. výročí úmrtí si letos připomínáme. Knihu napsal spisovatel Karel Čapek, který spolupracoval s Lidovými novinami.
úkol 21.
Doplníme-li ke jménům hudebních skladatelů jejich díla z nabídky uvedené pod rámečkem, dostaneme:
František Škroup................ Dráteník
Bedřich Smetana ................ Libuše, Prodaná nevěsta
Antonín Dvořák ................. Rusalka
Leoš Janáček ................... Liška Bystrouška
Zdeněk Fibich................... trilogie Hippodamie
úkol 22.
Zakladatelem Ústavu Antropos v Brně a objevitelem Věstonické Venuše byl prof. Dr. Karel Absolon.
úkol 23.
V čele prvního českého olympijského výboru stál Jiří Stanislav Guth-Jarkovský.
úkol 24.
Prapor, který je na obrázku namaloval malíř Josef Mánes pro organizaci Sokol, jejímž zakladatelem byl Miroslav Tyrš.
A nedělejte si "taháky", když už to máte tak usnadněno, tak se těch pár otázek naučte. Zlomte vaz.
1. Ontola je založena na tom, že se jedni lidé snaží odpovídat jiným. Považuji tento myšlenkový základ za altruistický a následováníhodný. Z toho základu dělat vyjímky by, podle mě, znamenalo se zpronevěřit poslání, které Ontola dostala do vínku.
2. odpovídat na otázky, které jsou součástí soutěží není z principu dobré. Je tu však jeden faktor, se kterým není možno se snadno vyrovnat a to je síla Internetu. Hledání odpovědí, o které usilují soutěžící se týká všech možných pramenů, Internet nevyjímaje. A na Internetu není Ontola zdaleka jediným webem, který tyto odpovědi zpracovává. A dostanou li se soutěžící ve svém pátrání na tento list, cítím to jako by otevřeli tu správnou stránku některé Encyklopedie a potřebná fakta si tak zjistili. Vždyť hledání v pramenech je významnou součástí studia.
To ovšem neznamená, že nevidím některé soutěžící, kteří altruismus Ontoly vyloženě zneužívají. Položí otázku, vyžadují téměř okamžitou odpověď a navíc mají tendenci se chovat vysloveně hrubě a arogantně. Proto mě velmi těší, že se na Ontole pomalu vžívá zvyk slušně poděkovat, projevit vděčnost a přátelský vztah. Někdy cítím tento přínos jako výraznější pozitivum, než skutečnost, že "Encyklopedie Ontola" poskytne informace již jaksi "zabalené k použití".
Jak říkám, máš pravdu 29257....ale vidím celý problém o kterém hovoříš trošku složitější a zasahující do dalších oblastí lidských vztahů. Díky za upřímné připomenutí.
A je fakt,že když se člověk snaží někomu pomoct,tak se aspoň něco sám dozví.To s tim ale nesouvisí :-)
to: 35266: Jsem přesvědčený, že Ti, co nic neví, tak shoří jak papír. Ale to je to "školné", které musí každý zaplatit. Zkušenost je nesdělitelná, tu si musí každý získat sám. A rošťákům tu "havárii" ze srdce přeju (stejně jako Ty se určitě časem naučíš, že citově výrazný projev lze napsat i bez nadávek... a je to dokonce elegantnější...)
malíři Julius Mařák a Josef Tulka a fotograf Jaromír Funke.
Tak to vidíte, i sebepečlivěji zpracovaná stránka může mít své mouchy. Těší mě, že se tu nacházejí i takoví, kteří napsané mechanicky nepřejímají ale přemýšlí o něm. Dík.
Kde se vzalo zadání je záležitost magie. To neřeš. A na ověřování se vykašli. Buďto věříš, nebo ne. Anebo si to ověř v literatuře, jestli je to správně. Udělá Ti to jen dobře.
Co dělat na webu, který je založen na tom, že odpovídá na dotazy, které jsou položeny...?
A pevně věřím, že tu představu ze závěrečné věty snad nikdo nepojal za vlastní!!!!!!
když jsem hledal Úkol č.2 tak jsem našel všechny sochaře
to 35638: Nechal bych ty sochaře asi osudu. Oni to zadávají pouze iniciálou křestního jména.......to je pak těžké, když lze objevit víc stejnojmenných umělců. Já jsem to definoval takto:
Bohuslav Schnirch ............. sochař, generace Národního divadla
Julius Mařík .................. malíř, generace Národního divadla
Jaromír Funkce ................ fotograf, meziválečná avantgarda
Bohumil Kafka ................. sochař, 1878 - 1942, rovněž vrchol tvorby v období meziválečné avantgardy
Václav Levý ................... sochař, 1820 - 1870, umělec ze společnosti národních obrozenců, učitel J.V.Myslbeka
Josef Tulka ................... malíř, 1846 - 1882 (nezvěstný od své cesty do Itálie), patří ke generaci Národního divadla.
Asi je to věc názoru, jak s těmito kuturními velikány nakládám ve vztahu k dějepisné olympiádě. Chápu to jako jednu z variant. Pokud říká olympiáda "sochaři", pak bych tam nechal pouze Schnircha, Kafku a Levého s poukazem na tuto rešerši.
1. svolat si vás a zadat vám otázky a dát vám časový limit a pak se podívat, co z vás vypadlo.
2. zadat vám otázky, okruhy témat, nebo něco podobného, poslat vás domů a pak čekat, že si najdete prameny, ze kterých se k potřebným informacím dostanete. Jaké jsou to ty "prameny"?
Inu, zeptám se táty, strejdy, starší sestry, kamaráda, parťáků v hospodě, prostě lidí, o kterých si myslím, že mi mohou poradit.
Nebo se zahrabu do knihovny, obložím se encyklopediemi a učebnicemi a pátrám po požadovaných faktech, po informacích.
Nebo se přikurtuju k počítači, dám si vedle sebe otázky a surfuju. Napřed nahodile a pak poznám jisté zákonitosti vyhledávačů, poznám, v kterých oblastech je který z nich lepší, specializovanější. A zjišťuji, že každý odkaz ve vyhledávači je jako bych otevřel novou knihu. To je studium. Pracuji, čtu, hledám, vážím informace, posuzuji jejich pravdivost a použitelnost. Jednou také mohu otevřít "knihu" Ontola. A tam najdu stopy toho, že se mými problémy již někdo zabývá, přečtu a zjistím, že je to co jsem hledal. Pozor ale, pisatel na Ontole se mohl zmýlit, případné omyly jsou sice minimalizované kolektivní kontrolou, ale vyloučeny nejsou. Proto nepřejímám bezduše, soudím podle toho, co jsem se již dozvěděl.
Tuto formu studia vám tedy učitelky umožnily, že zvolily druhou variantu. Jakékoli námitky tedy vidím jako liché.
Ovšem, jestli tento informační zdroj vzešel z dialogu: "Hele, vole, koukni na písíčko, je tam jakási Ontola.com, máš to doma a nemusíš hnout prstem...." tak to je malér a takové pracanty okresní kola vyperou a zruší je bez pardonu.
Díky
CHytrý to člověk,který založil tyto stránečky u mě by hned dostal odměnu:=)
Díky moc za odpověď
to 36134: Aby se ale pak na okresním kole necítila jak blbka..... :-)))
Je to super..tak jsem si nad tím lámala hlavu že to nezvládnu...fakt moc díky:-)
Ještě ža nám to učitel dal sebou dom:-D
Fyziku, matematiku a chemii dělat nebudu. Jsou to soutěže výběrové, a mají sloužit jako hledání talentů. Jaký by to byl talent, kdyby to někde opsal, že jo. Ale pokud někdo potřebuje poradit s jednotlivým problémem (pokud nepůjde o řešení celé otázky) tak pomáhat bližním patří mezi křesťanské cnosti........
Vidíte, a stejně jako jste ochotni přijímat kategorické závěry, aniž se seznámíte (a připomínám, bez listování je to jen tady o trošku výš) s ostatními fakty, tak stejně tak máte problémy pochopit otázky olympiády a najít jejich řešení ve vyhledávači. Já nejsem s to pochopit, proč vlastně ty soutěže děláte........
Tento článek má snad největší ohlasy.:-)
.
Ahojky:-)
Já na jednu stranu oceňuji to, že se snažíte žákům pomoci, ale tím, že zde všechno za ně vypracujete, tak je akorát nezlobte se, že vám to tak říkám, kazíte, protože jim ukazujete, jak se dá bez sebemenší námahy přijít k hotové práci. Není to podle mne správné a to právě proto, že jde o soutěže!
Kdyby nebylo jejich smyslem to, aby právě žáci dokázali co dovedou, tak bych vysoce vaši práci ocenila, ale takto, i když vy sám odvádíte veliký kus práce, myslím, že byste to opravdu neměl dělat. Snad by šlo jim pomoci tak, že by jste jim napsal, kde to mají hledat, tedy na jaké adrese, aby si to aspoň sami museli přečíst a vyhledat. Co taková soutěž, kde jen opíší vypracované otázky dětem přinese?Nesoutěžte za ně, pomáhejte jim jinak. Nechejte je, ať sami ukážou co dovedou.
A nebo ať všechny soutěžící se na ty testy podepíší ne svým jménem, ale jako Gandalf....
Problém Ontoly je ale jiný:
1. Je postavena na principu: zeptej se, odpovím. Jistě, nebudu radit, kam je nejlépe člověka píchnout, aby byl hned v Pánu......nevím, jestli ty soutěže patří do této kategorie.
2. Za mých mladých let byla pouze matematická olympiáda. Dnes se s nimi "roztrhl pytel". Máme Eurorebus, korespondenční kola, bleskovky, bonusovky, dějepisná, matematická, fyzikální i chemická olympiáda. Soutěžící dostanou otázky a dělej si s nimi co chceš.
A co se stane s Ontolou, když odhadnu 10 otázek v olympiádách (to jsem skromný) krát 4 = 40, 25 otázek Eurorebusu krát 2 (korespondenční kola jsou dvě) a patnáct bleskovek po deseti otázkách, 150, a asi pět bonusovek, to je jen pět otázek. Celkem to máme 245 otázek. Soutěžících, kteří se dozví o principu Ontoly (ad 1) může být tak 200. Pokud se nebudu na tyto otázky přímo soustředit, tak budu postaven před úkol odpovídat ve velmi krátkém časovém úseku na 49 000 dotazů. A na některé opakovaně. Na psychiatrii je to akorát. A to nehovořím o tom, že by pak Ontola nebyla k ničemu jinému, než k řešení těchto soutěží.
Proto je, z mého hlediska, pragmatičtější, vyrobit jeden odstavec a tam ty otázky dát a pak jen odkazovat: podívej se támhle.
Pan administrátor nám velmi pomohl, že na hlavní okno Ontoly umístil zákaz počítat pro tazatele příklady. To v postatě vyřadilo matematickou, chemickou a fyzikální olympiádu.
Uvažoval jsem o tom, že na ty otázky nebudu reagovat vůbec. Ujišťuji Vás, že to není řešení. Ty otázky sem stejně budou chodit, soutěžící si na ně budou sami odpovídat (většinou špatně, a pak stejně musím opravovat a uvádět správné odpovědi, protože Ontola nesmí informovat nesprávně), budou se hádat (a buďte ubezpečena že velmi nevybíravě) a udělají z Ontoly chat nevalné kvality.
Přemýšlel jsem o tom, jak to chodí na školách. Vyučující zadá žákům otázky a dělejte si s nimi co dovedete. Sežeňte si prameny, sežeňte si informace. A ať už pak poradí táta, strejda, starší bratr, sestra, kamarádi v hospodě, nebo nějaká moudrá kniha, případně internet, to je lhostejné. Zase to není vlastní tvorba. Podle reakcí na Ontole, kromě určitého počtu vychytralců, ostatní soutěžící na otázkách pracují a pak třeba najednou otevřou při svém hledání "encyklopedii Ontola" a tam si své odpovědi odkontrolují a případně i doplní.
Vím, mezi sebou si o tomto zdroji řeknou (co je to pak ovšem za soutěž) a přijdou jiní a ti pak mají pocit že zvítězili nad životem, Nezvítězili. Už okresní kola je vyplatí jak o Velikonocích.
Prosím, zapřemýšlejte i o mých argumentech, nerad bych, abyste ve mě viděla škodiče a sabotážníka. Víte, on tu existuje ještě jeden faktor. Neodpovím tazateli, který se neumí slušně chovat. Upozorním na mezery, které vznikly ve škole (mnoha tazatelům neříká nic termín "kulturní místopis".....a to není přímo otázka do soutěže, prostě s tím pojmem neumí pracovat). Zdá se mi, že slušný a vstřícný postoj z mé strany naopak vyvolává v některých tazatelích zájem o Ontolu samotnou a že mezi nimi jsou i takoví, kteří by rádi i "odpovídali" a to je pak teprve tvrdé studium. Soutěže přijdou a odejdou. Okresní kola prosejí příživníky a to co v soutěžících zůstane bude pocit solidarity a vědomí síly znalostí. Myslím, že to není málo.
Děkuji Vám za Váš zájem a věřím, že jsem dostatečně objasnil své stanovisko. Srdečně zdravím G.
já vaši snahu, ochotu oceňuji, ale stále mi to připadá, že tímto způsobem se k těm výsledkům dopracují až moc snadno a nic jim to nepřinese. Kdyby tam byly odkazy, tak by to museli hledat, ale takto? Kdo najde Ontolu má to bez práce a bez námahy. Je pravda, že sem příjde víc lidí, ale máte vy snad na tom osobně zájem aby tu těch lidí bylo tolik? Ať tu jsou jen ti, co Ontole něco dávají a to určitě nejsou ti, co tu opisují vámi vypracované úkoly. No nechejme toho, stejně se nedohodnem. Řekla jsem to, co jsem si myslela, nic víc.
A ještě to, že je to jasné , že musí každý najít Ontolu, když je tu doslovné zadání úkolů, to když se dá doslova do vyhledávače, tak to samo vyjede. Proto je tu těch žáků asi tolik.
konci,když jsem dodělávala olypmiádu. Přečetla jsem si některé vzkazy a tak jsem si řekla,že aby to bylo spravedlivé,vyřeším olypiádu bez vaší pomoci a odpovědi si pak jen zkontroluju. Hrozně moc jste mi pomohl. Nevím jak vám poděkovat. :)
Koukni Gandalfe z okna.Jak zima se ujímá vlády.Ten klid a jak všichni spěchají domů,do teplíčka.A když sněží,jak si stromy oblékají bílé kabátky....jako v pohádce.:o)
.........Bajunka...............
koneckoncu to je fuk hlavne zes mi pomoh
Myslím, že na Ontole se ale mluví slušně i teď!
Mooooooockrát vám děkuju....skoro všechno jsem měla akorát jsem si to zkontrolovala.....díky mockrát
A nějakou dobu se tu už něukázal Gandalf, co sním je?:o)
Tak zase příští rok, zdraví Mirek Dušín
Tak zase příští rok, zdraví Mirek Dušín
Obrázek je ilustrace z pohádky Karla Jaromíra Erbena "Dlouhý, Široký a Bystrozraký" (v některých vydáních se pohádka nazývá "O Dlouhém, Sirokém a Bystrozrakém") a jejím autorem je Josef Lada.
Mám za to, že pohádka K.J.Erbena je pohádkou kterou napsal K.J.Erben. A je-li autorem ilustrace z pohádky Josef Lada, tak je to přesně ten člověk, který tu ilustraci nakreslil. (Nebo ty neznáš Ladovy obrázky?)
Bude to vaše ostuda !!!!
"Ovšem, jestli tento informační zdroj vzešel z dialogu: "Hele, vole, koukni na písíčko, je tam jakási Ontola.com, máš to doma a nemusíš hnout prstem...." tak to je malér a takové pracanty okresní kola vyperou a zruší je bez pardonu."
Chtěl jsem vyjádřit řečí obraznou situaci, kdy mladí pánové, kterým se nechce studovat, pohovoří o nálezu na Ontole (předají si tuto informaci) a opíšou to od A do Z. A také jsem tím chtěl připomenout, že současnou prací Olympiáda nekončí a ti, co opravdovými znalostmi nedisponují, v příštích kolech shoří jak papír. Tam jim nikdo napovídat nebude. (Tam nefunguje: pls pls BTW help thx CU)
P.S. Už se nemůžu dočkat:P
TAKŽE THX !!!
Je to nahoře, úkol 22.
Soška byla nalezena 13. července 1925 v popelišti v horní části pravěkého naleziště mezi Dolními Věstonicemi a Pavlovem prof. Karlem Absolonem
máme dějepisnou olympiádu- a ro než bych těch 24 otázek našla- docela mi trvaly ty první 3 než jsem objevila tuhle super senza hyper euro web stránku .. díky moc =o*!!
Celou olimpiadu sem delal z knih a chci se dovedet neco vic protoze dejak mne bavi a opisovat to by nebyla zabava.
Takze pokud nevis kde a kdy se nasla Vestonicka venuse tak dej pokoj a nepis mi !!!
Ja jen jaks na to prisel :D :D
Autor: Gandalf [Nahlásit] 22.11.2007 20:37
to 38822:
Je to nahoře, úkol 22.
Soška byla nalezena 13. července 1925 v popelišti v horní části pravěkého naleziště mezi Dolními Věstonicemi a Pavlovem prof. Karlem Absolonem.
to 39544: až se mi dojetím zrosily oči, že jsem se nenarodil tak o padesát let později.... moc rád bych se s Tebou kamarádil. Takže já jsem "inteligentní kluk" co se narodil v roce 1942... to víš, já vždycky všechno uspěchám a pak lituju....... takže pochoppíš, poctivost mi velí na Tvůj mail moc nekoukat.... ale moc Ti děkuju, že si ve mě objevila nějaké to zasuté mládí......omlouvám se jestli jsem Tě zklamal, ale to víš, čarodějové jsou pakáž.......
Jesli sam to tak to musiš byt naky historik nebo literát(kolik ti je?)
Autor: Gandalf [Nahlásit] 25.11.2007 13:57
to Browen: asi Tě zarmoutím, ale jediná hra, kterou s chutí hraju, je .........život.
Autor: Gandalf [Nahlásit] 09.11.2007 17:20
Ta připomínka k otázce č.2 měla významný smysl, děkuji an 35245. Mezi ty sochaře nám zabloudili totiž hned tři "nesochaři:
malíři Julius Mařák a Josef Tulka a fotograf Jaromír Funke.
Tak to vidíte, i sebepečlivěji zpracovaná stránka může mít své mouchy. Těší mě, že se tu nacházejí i takoví, kteří napsané mechanicky nepřejímají ale přemýšlí o něm. Dík.
BEZ TEBE BYCH TO NEMOHL DAT
FAKT DIIIIKES
Jsi borec:o/( předtím někdo psal: jsi vážne borec)
Mája: Tak, až budeš mít chuť napiš:o)
Je možné aby u úkolu 13.mohl obrázek nakreslit Cyril Bouda?V jiných zdrojích jsem našel,že Pohádky K.J.Erbena ilustroval právě on?Předem děkuji za odpověť.
Anonym40685:je to jeho styl ALE stejnej styl malby má/měla i jeho dcera takže sem byla pěkně na vážkách když sem to hledala po netu.
jo a ještě neco udeleljte si tam taky náký chyby at to neni moc nápadný neříkám vám to proto abych byla nejlepší to vubec ne mě de jenom o známku z dějepisu nic vic.kdybych věděla že budu mit aspon 2 jistou tak sem spokojená ale máme new učitela a u nej nikdo neví na čem je no a timdle si to mužeme podšprajcnout kdyby náhodou
myslim ze tam mas chybu!!! U otazky c.16: monogramy V.B. neni (jak pises) Vaclav Brožík, ten se tusim na Narodnim divadle vubec nepodilel. Podle me tam patri jmeno Vincenc Beneš, ktery namaloval cyklus krajiny pro Narodni divadlo. Jestli se mylil, tak me oprav, ale troufam si rici, ze tam mas chybu ty..... spozdravem A.N.e.D.Z.
Vzhledem k jeho umělecké aktivitě na začátku 20. století nemohl na Národním divadle participovat, protože to v té době už 25 let stálo.
Václav Brožík (5. března 1851 Třemošná – 15. dubna 1901 Paříž, Francie) byl český akademický malíř.
Oženil se s dcerou bohatého pařížského obchodníka s obrazy. Byl povolán jako profesor na pražskou Akademii a svůj čas až do smrti dělil mezi Prahu a Paříž, kde měl rodinu.
Přičiněním svého tchána dosáhl v Paříži mnoha cen a vyznamenání a nakonec byl zvolen členem Francouzského institutu. Z tchánova podnětu namaloval obraz, jímž měl získat přízeň rakouského císaře, uspěl a císař pak Brožíka povýšil do šlechtického stavu.
Stal se nejznámějším českým malířem v Evropě poslední čtvrtiny 19. století, který jako člen Francouzského institutu vstoupil mezi „čtyřicet nesmrtelných“, což se žádnému jinému českému umělci nikdy nepodařilo. Dosáhl obrovského veřejného úspěchu. Byl ctěn jako největší žijící český malíř. Podílel se na výzdobě Národního divadla svými lunetami s historickými náměty.
SSSuuupppeeerrr.
pramen č.1: Velká všeobecná encyklopedie Diderot, svazek 2. bah-bug, str.601
pramen č.2: http://encyklopedie.seznam.cz/heslo/30658-brozik
Srdečně zdravím.
ale to tys mi dal duvod, pidit se po tom a diky tomu sem se zase toho vice dozvedela.
FAKT DÍK
PATRIK
Všimli jste si, že na této stránce (Dějepisní olympiáda 2007/2008) se objevují už jen takové zprávy jako "Díky moc, pomohlo mi to" ,"Je to nefér vůči ostatním" anebo "Je to nefér, ale..." Nemyslíte, že by bylo dobré udělat článek sám o sobě na téma jestli je to spravedlivé nebo není!?
Mě ale stejně nikdo nevymluví, že je to nefér, někomu to přijde jako naprostá samozřejmost, že prostě mrkne na net a hned má předem nejen otázky, ale rovnou i odpovědi!
Ale nějak mi uniká přímá souvislost s tím kroužkováním.
Ehm, měl jsem číst poctivěji tvé příspěvky asi bych na to přišel sám.
:o)
Pro 43345: Tvůj absolutní soud "když byli v našem věku byli stejní" se nedá komentovat, ani kdybych chtěl, protože jasnovidectví je pro mě neznámý obor. A Tvá závěrečná poznámka? Hotové neštěstí pro ty , kteří to použijí jako návod. Až budete sedět u těch triček pro Čínu, bude už bohužel pozdě....
Jistě Browene znáš typický obrázek dnešní doby,když v některých supermarketech vyhlásí slevy nebo vyprodeje v obchodních domech.Davy lidí,kteří se neohlížejí na nikoho a na nic.Hlavně urvat co nejvíc pro sebe a za pakatel.Tak takhle na mne působil ostrůvek Ontola během Eurorébusů atd.Gandalf v sobě našel sílu s tím bojovat.Dělá to svým způsobem a rád. Část "komunity" Ontoly s ním souhlasí a část by tyto záplavy řešilo jinak.Tak to je v každé společnosti.......tak ahoj!
Díky moc
Pro Máju: No, tak snažím se přemýšlet.:OD
Důvod napsání tohoto příěpvku je lae jiný, rozhodně ne ten, že mi článek vyrazil dech. Jde o to, že mi tu něco neštimuje - v úkolu č.2 souhlasím s tím, že Mařák nemá jako krajinář u sochařů co dělat, stejně tak tam ale nemá co dělat fotograf Funka či další malíř Tulka. Podle jakého aspektu jsi se, Gandalfe, rozhodl zrovna pro Mařáka?
Nechci tu Gandalfa obhajovat, nepotřebuje to, ale přečetla jsem si, že tu teď dva dny nebude, a já mám pocit, že tahleta odpověď trochu chvátá.
<Samozřejmě nic proti těm co si to 100% dělají sami>
Mája::-D Ty to nenecháš jen tak být viď?: )Víš já mám svojí představu o tom a moc se mi jí rozebírat nechce. Podle mě by pak zde na toto téma vznikla další obrovská diskuze, která by však byla zcela zbytečná, tak jsem se to pokusil "zahrát do "autu" ". Zatím přeji dobrou noc. Browen
Ale zase je to jedno - zdroj opsání přece nejde dost dobře zjistit, takže tvoje poznámka je bezpředmětná.
Takže ti na dálku tleskám, vážím si tvého postoje a do budoucna přeji, abys ze svého dílu minimální cti nemusela v budoucnu ani trošku slevovat.
Snad jen na závěr - to zveřejnění výsledků by přece jen mělo být až v době, kdy je jakákoliv soutěž uzavřena. Vždyť k tomu je především určena - odhalit případné nedostatky, chyby a motivovat tak účastníky k doplnění znalostí. Soudím, že se mnou asi budeš souhlasit.
Podle mě olympiády takto organizované smysl nemají. A to ani ty matematické, chemické, fyzikální a jakékoliv jiné. Asi Ti to v tomhle gardu nedošlo, viď?
(A jastli to, Májo, vztáhneš na sebe, tak Tě plácnu ...:-))))))))))))))
Any
Chtěla jsem dát 47243-ce dost času , aby se mohla učit, víš?:))) A čím dříve začne, tím lépe. Tak promiň!
hey fakt kujiii mooccc!!!!jako ae nwm co budu delat kdyz me nahodou vyberou do okresu :DDD
Ale přesto všechno ti chci Gandalfe poděkovat. Ne za ty odpovědi za otázky ale za tu snahu pomoct druhým (poctivým) který si to tu pouze zkontrolovali a nebo max. pár otázek doplnili. Protože těm ostatním co měli mín jak 10 otázek se to vymstí.Třeba při dalším kole. Obdivuji tvůj čas, kterým si zahltil pomoc k druhým :-).
Ale popravdě - je to tak moc důležité?
To je moje rada a myslím, že je to opravdu jediná možnost.
markett
to 49781: nevím jestli v příštím roce Gandalf asi umře......kdo ví.....".
Napsal jsi to, jako by to bylo 100% ale to snad není, né? Zatím čauky Browen.
A kromě toho okresní kola mají otázky neveřejné, takže ani nemůžu, i kdybych chtěl.....
Víš, on ten pedagog, který si zjednoduší práci a dá děckám otázky domů a do měsíce to přineste vypracované....přímo navádí kterak řešit: nastoupí táta, máma, kamarádi, parťáci z hospůdky, internet a řešení rozhodně nevypovídá nic o znalostech soutěžícího. Je to vada organizace soutěže. A je dobře, že páni učitelé na to museli letos reagovat a vyrábět dodatečná rozřazovací kola. Příští rok snad tahle komedie odpadne. A Ti, co to opsali už nad výdělkem zplakali. Čtrnáct bodů ze sta, je pád na hubu. Nemám tušení, co opisovači očekávali.....že to snad dostanou na tácu až do celostátního kola? Tak snad naivní nejsou. Ale i to je možné.
Víš, my jsme si tady v klidu filozofovali o rozmanitých otázkách a Ontola byla pohodový web. Do té doby než sem vtrhlo hejno soutěžechtivých teenagerů, které spojovalo jen to, že odmítali hnout prstem a vydírali poukazováním na smysl Ontoly: Odpovídat na otázky. Tak se odpovídalo, pokud to psací technika Ontoly unožnila (mocniny, zlomky, odmocňování, fyzikální značky, chemické strukturální vzorce a pod.) Říkali jsme si....soutěže skončí a bude klid. Ale on klid není, jen se stupňují emoce, které si snad nikdo z dřívějších Ontoláků nezaslouží. Takže co teď.....jen čekat.......a snad už neodpovídat ani na to, kolik je hodin...........zdravím, Hedviko......
Simuš
Anonyme 57489, učitele, kteří nutí děti do olympiád, bych na hodinu propustila, neboť nemají ve školství co dělat!
Tak, holátka, doufám, že jste vichni vítězové:-) a každý pošlete Gandalfovi alespoň virtuální die Torte:-))) Hedvika
Simuš =-D